De här Köp- och leveransvillkoren finns tillgängliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Klinkerhuset i Hässleholm AB, organisationsnummer 559299-6218, nedan kallat ”Klinkerhuset” eller ”klinkerhuset.se”.
När du som kund beställer varor hos Klinkerhuset träffas ett avtal om köp mellan dig och Klinkerhuset. Avtalet bekräftas via e-post till den e-postadress som angivits vid beställningen. Klinkerhuset ingår inga avtal med personer som inte är myndiga. Klinkerhuset förbehåller sig rätten att neka ett köp. Bedrägeri eller försök till bedrägeri polisanmäls oavsett belopp.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vid felaktigheter i pris, lagersaldo och leveranstid kommer du att kontaktas och informeras om ändringar och du har rätt att ändra eller annullera beställningen.
Vi rekommenderar att du alltid beställer minst 10% extra i spill för eventuella tillskärningar mm. Beställer du storformat så skall ni alltid kontrollera med din plattsättare då det kan krävas mer plattor. Det är viktigt att beställa tillräckligt med plattor, vi kan inte garantera att vi kan leverera samma ”batch” vid senare tillfälle. Batch innebär plattor från samma produktionstillfälle. Färg, nyans och ton kan variera lite beroende på produktionstillfälle.
Önskar du köpa större volymer, skicka offertförfrågan till oss via e-mail kundservice@klinkerhuset.se.
Vi erbjuder följande betalsätt:
Förskottsbetalning: efter överenskommelse med oss kan varorna förskottsbetalas via swish eller kontonummer. Varorna levereras efter betalningen registrerats.
Fraktkostnaden är 499 kr till hela Sverige, undantag är vissa öar och andra destinationer som inte har reguljär transport av tungt gods (extra fraktkostnad tillkommer). Leverans sker till hemadress. Du har också möjlighet att hämta på vårt lager i Hässleholm, Persedelvägen 6.
Leveranser sker i samarbete med DB Schenker, DHL eller annan leverantör. Leveranstiden är normalt 3-5 arbetsdagar för lagervaror. Beställningsvaror levereras i regel inom 15 arbetsdagar. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som beror på fraktföretaget. Fraktbolaget ansvarar för att avisera kunden via sms eller e-post, som kunden uppgett vid beställning. Fraktkostnaden som klinkerhuset.se tar ut motsvarar inte alltid den reella kostnaden för frakt av tungt gods.
När din order lämnar lager så aviserar vi dig via e-post till angiven e-postadress.
Fraktbolaget kommer sedan att avisera dia via sms, e-post eller ett samtal för att komma överens om en utkörningstid. Tänk på att det är ditt ansvar att se till att telefonnummer som du angivit vid beställningen är korrekt, så att fraktbolaget kan etablera kontakt och avtala tid för leverans. Om du av någon anledning inte är anträffbar på grund av felaktigt angivet telefonnummer eller av någon annan anledning, då fraktbolaget inte har möjlighet att utföra leveransen, så förbehåller vi oss rätten att debitera dig fraktkostnader för retur, samt hanteringsavgifter som erläggs oss av fraktbolaget. De extra utgifterna (returfrakt, expeditionsavgift, hanteringsavgifter) gäller även om du som kund har vägrat att ta emot godset.
Leverans sker vardagar dagtid om inget annat överenskommits. För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg om inget annat anges. Grusväg, kullersten eller stenbelagd väg räknas inte som körbar väg då sista delen av transporten sker med bakgavellyft och handtruck som inte kan framföras på ojämnt underlag med denna typ av produkter. Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras. Eventuella skador dokumenteras och noteras innan kvittering av leveransen.
Du som kund är skyldig att kontrollera dina varor avseende transportskador. Om en vara skulle vara skadad vid mottagandet så anmäl det till chauffören vid leveranstillfället och därefter skall kontakt ske med Klinkerhuset i Hässleholm AB kundtjänst. Dokumentera varans skick med bilder och skicka dokumentationen tillsammans med detaljerad beskrivning via e-post. Om skadan upptäcks först vid uppackning av varan (dold skada) måste du kontakta oss inom sju (7) arbetsdagar efter mottagandet för att vi ska kunna behandla ärendet. Varan får inte användas innan kontakt med oss.
Din ångerrätt (ångerfristen) och returrätt gäller under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. När du vill ångra ditt köp, skicka ett e-mail till vår kundtjänst: kundservice@klinkerhuset.se. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Har varan hanterats i större omfattning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess funktion eller egenskaper kommer klinkerhuset.se debitera dig som kund för värdeminskningen på produkten. Detta gäller även emballaget. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Returfrakt sker på kundens bekostnad förutom om varan är defekt eller om Klinkerhuset har packat fel. Returer ska skickas på pall med leverans direkt till adressen:
Klinkerhuset i Hässleholm AB
Persedelvägen 6
281 35 Hässleholm
Det går bra att annullera din order innan fraktbolaget hämtat godset på vårt lager (gäller endast lagervaror). Returfrakten räknas ut beroende på vikt och storlek på godset, och motsvarar sällan den fraktkostnad klinkerhuset.se erbjuder kunden.
När transportbolaget ska hämta upp returen är det viktigt att pallen står på ett underlag som är jämnt så att chauffören kan hämta upp returen med en handtruck.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du skicka eller lämna tillbaka de varor du ångrat till oss, kunden står då för frakten tillbaka till vår adress. För beställningsvaror gäller det som anges under rubriken "Beställningsvaror".
Vid returer på grund av ångrat köp står kunden för frakt till Klinkerhusets lager. Dessutom tillkommer de extrakostnader en beställningsvara medför, som frakt från leverantören och Klinkerhusets merkostnader som uppstår vid hantering av dessa produkter.
För närvarande debiteras en administration avgift på 20% av ordervärdet och fraktkostnaden från leverantör vid returer av beställningsvaror.
Reklamation
Om du påvisar att kvaliteten på levererat gods är felaktig ber vi dig att kontakta vår kundservice så vi kan se till så att felet rättas till. En retur som uppstår på grund av en godkänd reklamation bekostas av Klinkerhuset.
Boka inte hantverkare förrän du har kontrollerat att rätta produkter har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Vid eventuella synliga eller dolda skador behöver vi fotodokumentation på skadan.
Vill du genomföra en reklamation var vänlig kontakta Klinkerhusets kundservice. Skulle någon av de levererade varorna vara felaktiga ber vi dig kontakta vår kundservice så snart som möjligt, så att vi kan åtgärda felet. Felplockade och felaktiga varor får inte monteras, då anses köparen ha godkänt sin leverans.
OBS! Kontrollera alltid att samtliga paket av en vis vara är av samma bränning samt att den/de produkter som du har beställt är korrekta innan plattorna monteras. Reklamationer efter montering tas ej emot.
Om du utnyttjat din ångerrätt, kommer vi att betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Återbetalning sker till det konto som betalat ut beloppet vid din beställning.
Det finns möjlighet att se alla våra plattor i vårt Showroom som finns på Persedelvägen 6 i Hässleholm. Kontakta kundservice för öppettider.